Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Kolekcja plakatu obcego

Koichi Sato, Illustration Yokohama Competition 2000, 2000

Koichi Sato,...

Koichi Sato jest jednym z kilku największych mistrzów japońskiego plakatu i grafiki użytkowej. Jest tym, któremu udało się połączyć w sposób absolutnie doskonały matematyczną precyzję z umiejętnością tworzenia poetyckich kontekstów dla obrazów. Jeśli do tego dodamy głęboką znajomość i zrozumienie współczesnych technik drukarskich, uzyskamy wizerunek artysty - grafika doskonałego.


Tworzone przezeń plakaty - obrazy dalekie są od jednoznaczności. Podobnie jest w przedstawionej pracy. Niby jest to praca reklamująca kolejną edycję konkursu ilustracji książkowej w Jokohamie, ale sposób przestawienia tematu ewokuje refleksje znacznie poważniejsze, związane z filozoficznym spojrzeniem na naszą planetę, jej aktualną kondycję i przyszły los. Bardzo ważnym elementem tworzenia klimatu tego dzieła (jak we wszystkich pozostałych pracach artysty) jest element światła (a właściwie poświaty emitowanej przez portretowane przezeń kształty), tworzący swego rodzaju mikro-dramaturgię w relacjach bardzo oszczędnych form, zredukowanych do minimum. W omawianej pracy odnosimy wrażenie, że jabłko-ziemia-słońce promienieje własnym światłem od wewnątrz. Jest ono zbyt słabe, by rozświetlić ciemności panujące na zewnątrz. Emanują jednak z niego energia i wdzięk będące źródłem naszego poczucia ładu i harmonii.
 

                                                                                                                                                                                       Jacek Szelegejd