Jianping He, Amnesty International, 2000
Jianping He jest pierwszym grafikiem chińskim, który w ostatnich dwóch dekadach silnie zaznaczył swoją obecność wśród grona wybitnych plakacistów naszego globu. Jest on dzieckiem swoich czasów – bardziej niż malarskie metody fascynują go możliwości, jakie stwarza współczesna technika oraz nowe narzędzia i akcesoria pomocne w pracy grafika. Oczywiście artysta bacznie obserwuje nowe możliwości i jakości estetyczne, jakie się ujawniają w wyniku zastosowania tych nowych technologii. I nie ma dlań znaczenia, czy działa na zewnętrzne zlecenia, czy też tworzy wyłącznie dla siebie, podejmując tematy i komponując motywy, które są ukoronowaniem jego własnych poszukiwań i eksperymentów. Często korzysta z przetworzonych komputerowo, czarno-białych zdjęć, ukazujących pojedynczą, zredukowaną do niezbędnego minimum formę. W stosowanej estetyce zwraca się ku „body language” w wersji drastycznej, która wywołuje silną (zarówno fizyczną, jak emocjonalną) reakcję widza. Nigdy jednak nie przekracza niewidzialnych – zdawałoby się – granic dobrego smaku. Wszystkie te elementy i cechy możemy zaobserwować w plakacie „Amnesty International”.
Urodzony i wychowany w Chińskiej Republice Ludowej, Jianping He trafił do Europy (Niemiec) w roku1997 z zamiarem poszerzenia własnych możliwości twórczych (technicznych i intelektualnych). Od tamtego czasu żyje i pracuje w Berlinie, choć nigdy nie zerwał kontaktów z ojczyzną.